“Είσαι ότι τρως…;”

Πόσες φορές έχεις δει μπροστά σου αυτή τη φράση; Πόσες φορές την έχεις ακούσει είτε από κάποιον ειδικό, είτε από ένα γνωστό ή φίλο; Ποια είναι η δική σου μετάφραση γιαυτή; Ό,τι και να πιστεύεις έχει δίκιο και ισχύει, όμως σίγουρα έχει κι άλλες ερμηνείες και είναι εξίσου σημαντικές. Παμε να δούμε μερικές από αυτές και να συμπληρώσουν και να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο την θετική επίδραση πάνω σου.

 

1. Σωματικό Πλαίσιο

  • Ποιότητα τροφής

Το τι διέρχεται δια του στόματος, είναι στη διάθεση του σώματος να το χρησιμοποιήσει, εφόσον είναι χρήσιμο, ώστε να εφοδιάσει τα κύτταρα με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Το ταξίδι της τροφής εάν το αναλύσουμε (ίσως σε ένα άλλο άρθρο), είναι αρκετά μεγάλο και έχει πολλά στάδια μέχρι να φτάσει στο κύτταρο σε μορφή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Παρόλαυτα οι ποιότητα της τροφής είναι ένα από τα βασικά μέρη αυτού του ταξιδιού και θα  βοηθήσει ώστε να υπάρχουν και τα ανάλογα αποτελέσματα στον οργανισμό. Άρα αν τρως ποιοτικά θα έχεις και ποιοτικότερα κύτταρα, άρα καλύτερη υγεία, άρα ποιότητα ζωής (από πλευράς σωματικής κατάστασης)… «άρα είσαι ότι τρως…».

  • Ποιότητα οργάνων/κυττάρων

Σε συνέχεια και συνδυαστικά με τα προηγούμενα, όσο ποιοτικότερη είναι η διαδικασία της πέψης και της αφομοίωσης από την καλή συνεργασία του πεπτικού συστήματος (στόμα, οισοφάγος, έντερο, συκώτι, χοληδόχος κύστη, πάγκρεας), τότε μπορεί και η «ποιοτική» τροφή να φτάσει στα κύτταρα ώστε να χρησιμοποιήσουν τα συστατικά που χρειάζονται ανα περίπτωση. Η ποιότητα του πεπτικού συστήματος επηρεάζεται από την ποιότητα της τροφής, από τον τρόπο (διαδικασία) που τρεφόμαστε (μάσημα, κλπ), όπως επίσης και από το σωματικό και νοητικό stress (πχ σωματική άσκηση, όχι καλή ψυχολογική κατάσταση, κλπ). «άρα είσαι ότι τρώς…».

 

 

2. Νοητικό Πλαίσιο / Επικοινωνιακό

  • Ταμπέλες

Χορτοφάγος, Vegan, Κρεοφάγος, Παμφάγος, Χοντρός, Παχύσαρκος, Αδύνατος, Λεπτός, Βουλιμικός και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Η ανάγκη του εγκεφάλου να βάζει ταμπέλες για να αναγνωρίζει ένα σύνολο πληροφοριών μας οδηγεί σε αυτές, και δεν είναι απαραίτητα καλό ή κακό, καλό όμως είναι να το ξέρουμε. Εδώ βλέπουμε ότι το φαγητό και κατεπέκταση το Τι τρώμε, Πως το τρώμε, Γιατί τρώμε κλπ επηρεάζει ταμπέλες και χαρακτηρισμούς ως προς το άτομο μας… «άρα είσαι ότι τρως…».

  • Prestige

Όταν κάτι είναι δυσεύρετο, κοστίζει και περισσότερο. Από τα αρχαία χρόνια κι όλας, μιας και το φαγητό υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει για να μπορέσουμε να ζήσουμε, επηρέαζε την οποιαδήποτε κοινωνία, από την επιβίωση, μέχρι και την κοινωνική τάξη. Οι αρχαίοι Κινέζοι βασιλής και οι αυλές τους ήταν οι μόνοι που έτρωγαν λευκό ρύζι, ενώ οι φτωχοί όχι, και κάπως έτσι διατηρήθηκε και στα νεότερα χρόνια ότι  το λευκο ρύζι ήταν καλύτερο, ενώ θρεπτικά έχει αποδειχθεί λάθος. Στην αρχαία Ελλάδα φακές έτρωγαν οι φτωχοί και κρέας έπρεπε να ήσουν πλούσιος για να έχεις τη δυνατότητα να τρως συχνά, εξού και στις περισσότερες γιορτές τρώμε κρέας καθώς παλιότερα μπορεί να ήταν για κάποιους και οι μόνες φορές το χρόνο που έτρωγαν κρέας. Και τα παραδείγματα ατελείωτα με κάθε εποχή και κοινωνία αντίστοιχα να έχει τα δικά της… «άρα είσαι ότι τρως…».

  • Ψυχολογική Κατάσταση

Όλα τα όργανα του σώματος είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και αλληλοεπηρεάζονται σε μια συνεχόμενη αλληλουχία δράσεων και αντιδράσεων. Η σκέψη που μας φαίνεται κάτι το “θεωρητικό”, δεν είναι τίποτα άλλο απο χημικές, ορμονικές και νευρικές διεργασίες, άρα κάτι τελικά το απτό. Κι αυτό γιατί το αναφέρω; Διότι το έντερο μας το οποίο έχει αναγνωριστεί ως πρωταρχικός εγκέφαλος (δημιουργείται πρώτος δηλαδή), μπορεί να επηρεάσει αυτές τις διεργασίες, άρα και την ψυχολογική μας κατάσταση, όπως και το αντίθετο. Είπαμε είναι μια συνεχόμενη ασταμάτητη διαδικασία. Επομένως το τι θα φας και πως θα επηρεάσει την κατάσταση του εντέρου, όπως και τι συστατικά (βλαβερά ή όχι), θα περάσουν στο αίμα και στη συνέχεια στα κύτταρα, θα επηρεάσουν έμμεσα και άμεσα την ψυχολογική σου κατάσταση, όπως και την ικανότητα επιλογής δράσης. Καταλαβαίνει λοιπόν οτι και στο τώρα “είσαι οτι τρως…”.

  • Αξίες & Πιστεύω

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας, με τον εαυτό μας πρώτα απολα και έπειτα και με τους άλλους, κουβαλώντας κυτταρικά, αλλά και από την πρώτη στιγμή που γεννιόμαστε, αρχίζουμε να βάζουμε ταμπέλες λόγω της ανάγκης μας να κατανοήσουμε καλύτερα τον κόσμο. Το τι Πιστεύεις λοιπόν, όσο μικρός/η και να ήσουν όταν τον Πίστεψες πρώτη φορά, ορίζει από μόνο του, όπως και σε συνδυασμό με άλλα πιστεύω, το Ποιος/α μπορεί να είσαι, άρα και το Πως να επιλέγεις να φερθείς. Ορίζει το Ποιος/α μπορεί να είναι ο άλλος/η που έχεις δίπλα σου ή απέναντι σου και έτσι φτιάχνεις την Πραγματικότητα σου. Το Τι ισχύει για εσένα ή σε δεύτερο επίπεδο, Τι Πρέπει να ισχύσει για να ισχύσει ο κόσμος σου (παρωπίδες). Το τι πιστεύεις εξαρτάται από το φιλτράρισμα πληροφοριών που έρχονται μέσω των 5 αισθήσεων, από το εξωτερικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τα φίλτρα σου λοιπόν, τα οποία μπορεί να είναι άλλα πιστεύω ή αξίες, θρησκεία, εθνική ταυτότητα, εμπειρίες, πιστεύω των άλλων γύρω σου ή της κοινωνίας γενικότερα, κλπ. Έπειτα από αυτή την επεξεργασία η πληροφορία που μπήκε διαμορφώθηκε και αποθηκεύτηκε κάπου βαθύτερα στον εγκέφαλο. Και για να μην πλατειάσω παραπάνω, ναι «είσαι ότι τρως…» και σε θεωρητικό επίπεδο, γιαυτό πρόσεχε καλά τι εισέρχεται μέσα σου.

3. Πνευματικό Πλαίσιο

Το Πνευματικό πλαίσιο αφορά ένα ανώτερο επίπεδο, και έχει να κάνει ξεκάθαρα με το Πως βλέπεις/νιώθεις/βιώνεις εσύ εσένα και τον κόσμο. Έχει να κάνει με τα Πιστεύω σου για Εσένα και σε συνέχεια/συνέπεια με τον υπόλοιπες υπάρξεις. Μιλάμε για τον ανώτερο Εαυτό, η Απόλυτη Ταυτότητα που όλοι έχουμε και κάπως την ορίζουμε. Το κακό θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μη συνειδητό τις περισσότερες φορές, μέχρι να γίνει βέβαια. Το Πνεύμα το επηρεάζουν όλα τα προηγούμενα που είπαμε συνδυαστικά. Και η φυσική και η Νοητική/Πνευματική τροφή. Για να φροντίσεις το πνεύμα σου σε καλή κατάσταση, επέλεγε σοφά τι βάζεις μέσα σου. Επέλεγε σοφά και την φυσική τροφή και το τι επιλέγεις να Ακούσεις, με Ποιον να συναναστραφείς, τι θα Διαβάσεις, τι Εικόνες θα έχεις, Πως θα επιλέξεις να αισθανθείς για κάτι που είδες, άκουσες, έπιασες, γεύτηκες, οσφρήστικες. Επέλεγε Σοφά τι Επιλέγεις να κάνεις. Η αρχή είναι η  παρατήρηση, καθώς ήδη βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όλη μας και ήδη έχουν οριστεί Πιστεύω και Αξίες για εμάς, τους άλλους και τον κόσμο γενικότερα. Άρχισε να Σε παρατηρείς… για να βελτιώσεις τον ανώτερο εαυτό σου, άρχισε από Τώρα να παρατηρείς Πως επιλέγεις να σκέφτεσαι και να δρας σε κάθε στιγμή. Αφιέρωσε χρόνο με τον εαυτό σου. Μην κρίνεις. Απλά παρατήρησε. Αφιέρωσε πολύ χρόνο, μην κάνεις εκπτώσεις. Όσες περισσότερες εκπτώσεις κάνεις εσύ στον εαυτό σου, μην περιμένεις τους άλλους να αφιερώσουν περισσότερα απ’ ότι εσύ σε εσένα. Και ναι «είσαι ότι τρως…».

Προφανώς και μπορούμε το κάθε ενα απο αυτά να τα αναλύσουμε πολύ περισσότερο και ίσως και να προσθέσουμε κι άλλες κατηγορίες, όμως πιστεύω οτι το μήνυμα το πήρες.

Για όλες τις λέξεις που μπορείς να σκεφτείς υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες σύμφωνα με την οπτική και τα φίλτρα που έχει ο καθένας μας. Για όλες τις καταστάσεις έχεις δίκιο και άδικο, είσαι σωστός και λάθος. Να θυμάσαι η ζωή δεν είναι Άσπρο-Μαύρο. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική… όση περισσότερη πληροφορία μπορείς να έχεις και από διαφορετικές οπτικές τόσο πιο «δίκιο» θα έχεις και ταυτόχρονα θα είσαι και πολύ λιγότερο Απόλυτος  απ’ ότι μπορεί να ήσουν πριν.

Κλείνοντας να επισημάνω οτι είσαι πολλά περισσότερα απο αυτό που τρως… δηλαδή ναι “είσαι οτι τρως…”, αλλά και πολλά περισσότερα. Ξέρω οτι ξέρεις οτι ξέρω οτι είναι στο χέρι σου να σε διαχειριστείς και να δρας όπως θες…

Ευελιξία & Αρμονία

Να τις θυμάσαι αυτές τις λέξεις, με όποια ερμηνεία κι αν δίνεις 😉

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Σου Αρέσει; Διάδωσε το, κάνει Καλό :)

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.