#ΜένουμεΣπίτι – Πρωινή Ρουτίνα

Πόσο ασφαλής είμαστε στο σπίτι? Μας παροτρύνουν, μας επιβάλλουν να μείνουμε στο σπίτι για αρκετό καιρό. Κανείς όμως δεν μας έδωσε οδηγίες τι να κάνουμε στο σπίτι για την υγεία μας, πέρα από το να πλένουμε συνέχεια τα χέρια μας. Όπως ακόμα, τι μπορεί να προκαλέσει στο σώμα και την υγεία μας όλο αυτό, στο όνομα της «πρόληψης» (αποφυγή του ιού για λίγο διάστημα). Αν θέλουμε να μιλάμε για ολική-ολιστική πρόληψη θα πρέπει να αναφέρουμε, πέρα από τα αντισηπτικά, τις μάσκες κλπ… Πώς να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τον οργανισμό μας. Πως να ενισχύσουμε τον πολύπλοκο μηχανισμό, αυτό που ονομάζουμε ανοσοποιητικό σύστημα, όπου επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες και παραμέτρους. Πως να συντηρήσουμε το μυοσκελετικό μας σύστημα. Πως να συντηρήσουμε καλά επίπεδα ολικής υγείας. Πώς να έχουμε Νοητική και Πνευματική κατάσταση κατάλληλη να ανταπεξέλθουμε όλο αυτό το διάστημα και Όχι απλά να κάνουμε τη στρουθοκάμηλο που χώνει το κεφάλι της μέσα στη γη και όλη η υπόλοιπη μένει εκτεθειμένη, νομίζοντας ότι επειδή μπορεί να μην βλέπει ή ακούει η ίδια, ο κίνδυνος δεν υπάρχει. Εάν δεν κάνεις κάτι ολοκληρωμένα, είναι καταδικασμένο να αποτύχει, απλά παίζουμε με τον χρόνο.

Για να μην μακρηγορώ, θα ακολουθήσει μια σειρά άρθρων όπου θα αναλύω διάφορα θέματα με πρακτικές λύσεις και επιλογές για όσους ενδιαφέρονται πραγματικά και θέλουν να δράσουν και όχι να δικαιολογούνται. Σε αυτό το πρώτο άρθρο αναφέρω μια καθημερινή πρωινή ρουτίνα (πλέον δεν έχεις τη δικαιολογία δεν προλαβαίνω κλπ), όπου έχει προκύψει από συνεχόμενη έρευνα και αναζήτηση για το τι πραγματικά έχει σημαντική επιρροή στην υγεία μου, ποιοι είναι οι καλύτεροι συνδυασμοί για καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά και εξοικονόμησης χρόνου. Τα παρακάτω έχουν στόχου να επηρεάσουν ταυτόχρονα όλο το πεδίο Σώμα – Νους – Πνεύμα, καθώς μόνο όταν υπάρχει αρμονία σε αυτά τα 3 επίπεδα μπορούμε να έχουμε ουσιαστικά επίπεδα υγείας και έναν οργανισμό έτοιμο να αντιμετωπίσει έναν επικείμενο «εχθρό». Επίσης να αναφέρω ότι για να φτιαχτεί το παρακάτω ritual, έχουν ληφθεί υπόψιν ο κιρκαδικός ρυθμός, το φως (ηλίου & τεχνητό), η θερμοκρασία και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που είναι κύριοι υπεύθυνοι για τις λειτουργίες των οργάνων του σώματος μας. Οι “καθημερινές συνήθειες” είναι ακριβώς αυτό… Συνήθειες, δεν είναι το μαγικό χαπάκι που θα φέρει λύση στα πάντα με μια φορά. Αν ακολουθήσετε το πλάνο θα έχετε ευεξία και ενέργεια μες την ημέρα σας, όμως για πραγματικά βαθιά αποτελέσματα καλό είναι να ακολουθείτε καθημερινά και να έχετε το Σθένος να τηρήσετε το πρόγραμμα και να γίνει συνήθεια, αλλιώς μπορεί να καταλήξετε «Α-σθενής».

Η Καλή Ημέρα απο το Πρωί φαίνεται γιαυτό αρπάξτε την ευκαιρία, όπως κάνουν όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες, αθλητές κ.α. Παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους. Κάντε το ίδιο, αλλάξτε τα patterns(μοτίβα) της καθημερινότητας σας και δείτε να ξετυλίγεται κάτι μαγικό!

Πρωινή ρουτίνα – Morning Ritual

SOS – Αφού ξυπνήσεις και μέχρι να τελειώσει η ρουτίνα αποφεύγεις την επαφή με ηλεκτρονικές συσκευές, οθόνες και τεχνητό φως(λάμπες), όπως επίσης δεν καταναλώνεις ροφήματα, (πχ. καφέ) ή κάποιο τρόφιμο. Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα πιστά για 7 μέρες τουλάχιστον και δείς μόνος σου τα αποτελέσματα.


1 . Τέντωμα της γάτας (χουζούρεμα) (5’)

Όταν ξυπνήσεις μείνε για 2-5’ στο κρεβάτι και κουνήσου, τεντώσου όπως ακριβώς νιώθεις ότι έχεις ανάγκη. Θα βοηθήσει το σώμα σου να ενεργοποιηθεί μετά από πολλές ώρες ακινησίας, Σημαντικό ειδικά για αυτούς που έχουν πόνους και διαγνωσμένη μυοσκελετική πάθηση.

2. Στοματική υγιεινή (3’)

Ακολουθεί επίσκεψη στον νιπτήρα και προσεκτικός καθαρισμός των δοντιών/ούλων (με καλή φυσική οδοντόκρεμα, πχ με ασήμι) και της γλώσσας (με ειδικό εξάρτημα). Όλο το βράδυ ο οργανισμός μας αποτοξινωνόταν οπότε υπάρχουν αρκετά απόβλητα στη στοματική κοιλότητα. Επίσης θωρακίζεις σε ένα βαθμό τη στοματική κοιλότητα για την υπόλοιπη μέρα.

3. Αναπνοές WimHof με ταυτόχρονη Έκθεση στον ήλιο (ή σε συσκευή RedLight). (5’)

Ήρθε η στιγμή να χακάρουμε το σύστημα μας και μέσα σε 20’ να δώσουμε αρκετό οξυγόνο στο σώμα μας και τα κύτταρα μας, να στρεσάρουμε κατάλληλα το σύστημα μας, να διαλογιστούμε σε κάποιο βαθμό και να γεμίσουμε τις “μπαταρίες” των μιτοχονδρίων μας (το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας των κυττάρων μας).

  • Κάθομαι οκλαδόν ή ξαπλωμένος με την πλάτη. Ακολουθώ τις οδηγίες του Wim, ενώ εκθέτω όσο δυνατόν περισσότερο απο το σώμα μου απευθείας στον ήλιο. Εάν κάνει κρύο και θεωρείς οτι μπορεί να κρυώσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποια συσκευή redlight, όπως αυτή που έχω στην αρχική φωτογραφία. (Εάν σε ενδιαφέρει έχω εξασφαλίσει κωδικό έκπτωσης 10% απο την εταιρία mychondria).

***Επίσης για τις αναπνοές υπάρχει η σχετική εφαρμογή για κινητό με καθοδήγηση. Δοκίμασε το, τα αποτελέσματα με έχουν αφήσει άφωνο.

4. Ήπια μορφή άσκησης + Foam Roller ή ενεργητικές διατάσεις/κινητικότητα (15’-20’)

Αφού έχεις ήδη ενεργοποιηθεί με το προηγούμενο βήμα, των αναπνοών, έρχεται η φάση της ενεργοποίησης όλου του σώματος Ισομετρικές ασκήσεις και Κίνηση των αρθρώσεων, όπως και της περιτονίας. Ένα απλό πρόγραμμα το οποίο ο καθένας μπορεί να παραλλάξει αναλόγως τα επίπεδα φυσικής κατάστασης του είναι το εξής.

Εκτελώ σε 3 γύρους :

Ισομετρικές ασκήσεις

  • Σανίδα 20¨-60¨
  • Πλάγια στήριξη δεξιά 20¨-60¨
  • Πλάγια στήριξη αριστερά 20¨-60¨
  • Ραχιαίοι Ισομετρικά 20¨

(για περαιτέρω ασκήσεις ακολουθήστε με  στο instagram “mamasoulas_coach” όπου θα ανεβαίνουν βίντεο και με ασκήσεις.)

***Εάν θέλω να ιδρώσω και να γίνει λίγο πιο έντονο προσθέτω αναπηδήσεις με σχοινάκι ενδιάμεσα για 20¨ ή σε τραμπολίνο (και τα δύο είναι οτι καλύτερο για την περιτονία και το λεμφικό σου σύστημα)

  • Έπειτα με το foam roller περνάμε 5-10 φορές τις μεγάλες μυικές ομάδες με αργές κινήσεις.
  • Αν δεν υπάρχει foam roller, τότε μπορείτε να περάσετε στο τρίτο μέρος κατευθείαν των ενεργητικών διατάσεων. Προτιμούμε μικρές κινήσεις παρά στατικές διατάσεις. Στόχος είναι να νιώσουμε ότι, επανάληψη με την επανάληψη η περιοχή «ανοίγει» και νιώθουμε ευχάριστα επώδυνα και όχι πόνο που δεν είναι υποφερτός. 5-10 επ. κάθε φορά.

Προσοχή στόχος είναι η ενεργοποίηση του σώματός μας και όχι η αντικατάσταση κάποιου στοχευμένου προγράμματος άσκησης που μπορεί να κάνετε μες την ημέρα σας. Επίσης μέρα με τη μέρα αυτό θα είναι ένα πανεύκολο πρόγραμμα που θα ενεργοποιείστε κάθε πρωί.

5. Νερό με λεμόνι και αλάτι (2’-5’)

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μπει στο σύστημα μας είναι νερό. Μετά από την βραδινή αποτοξίνωση, το σώμα μας είναι στα όρια της αφυδάτωσης, ενώ πολλοί είναι ήδη αφυδατωμένοι. Άρα δεν χρειαζόμαστε οτιδήποτε άλλο από νερό (όχι καφέ,τσάι κλπ). Ενισχύουμε το νερό με λεμόνι και αλάτι για να δώσουμε άμεσα στο σώμα μας τα μικροθρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει, βοηθώντας κυρίως το πεπτικό, τα νεφρά και το συκώτι. Μιλάω για φιλτραρισμένο νερό(ιδανικά φορτισμένο ή ενισχυμένο πχ με κοράλλι) ή νερό πηγής, μισό βιολογικό λεμόνι και ανεπεξέργαστο αλάτι θαλάσσης ή ορυκτό αλάτι(πχ Ιμαλαΐων).

  • Σε μισό ποτήρι νερό στύβω μισό λεμόνι και ρίχνω ¼ κ.σ. αλάτι, διαλύω και πίνω. Στη συνέχεια ενυδατώνομαι αρκετά με ακόμα 1 ποτήρι νερό τα οποία μέρα με τη μέρα σταδιακά αυξάνω μέχρι και τα 3 ποτήρια.

6. Ξηρή Εντριβή + Κρύο λουτρό (5’-8’)

Συνεχίζουμε στο μπάνιο όπου ακολουθεί ξηρή εντριβή με φυσικό σφουγγάρι λούφας, πάνω σε στεγνό σώμα. Θα βοηθήσει το λεμφικό σύστημα στην κυκλοφορία του, μοιάζει με ήπιο μυικό μασάζ, ταυτόχρονα διώχνει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος και ενεργοποιεί το κολλαγόνο.

  • Αποφεύγοντας τα γεννητικά όργανα, τις θηλές και το πρόσωπο, κάνε κυκλικές κινήσεις από κάτω προς τα πάνω και από τα άκρα προς την καρδιά. Θα νιώθεις να σε γδέρνει, όμως δεν σε τραυματίζει

Αμέσως μετά ακολουθεί κρύο ντους. Εάν δεν το έχεις ξανακάνει και φοβάσαι, εάν δεν έχεις κάποιο καρδιαγγειακό διαγνωσμένο θέμα υγείας φυσικά, δεν έχει κανένα λόγο να φοβάσαι. Ένας απο τους στόχους είναι Νοητικός, να αυτοπειθαρχίσεις και να αντέξεις. “Be comfort to Discomfort. κάτι που θα καταφέρεις όταν το κάνεις αυτό είναι να χτίσεις αυτοπειθαρχία και να ελέγχεις εσύ τις καταστάσεις και όχι αυτές το μυαλό σου.  Η θερμογένεση από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι από τα ισχυρότερα αντιφλεγμονώδη, όπως επίσης ϋπάρχουν πολλά άλλα οφέλη για νευρικό σύστημα και το ανοσοποιητικό.

  • Μπορείς να ξεκινήσεις με εναλλαγή κρύου και ζεστού, ή μετά απο ένα ζεστό ντους να τελειώσεις με παγωμένο όσο αντέχεις. Ομως πραγματικά όλα είναι στο μυαλό. Με σταθερή εισπνοή και εκπνοή διαχειρίσου την παγωνιά.

7. Ευγνωμοσύνη (5’)

Τελευταία αλλά πολύ σημαντική η Ευγνωμοσύνη (Gratitude). Ήρθε η στιγμή να πεις ένα μεγάλο Ευχαριστώ για όλα όσα έχεις, απο το φαινομενικά μικρότερο, μέχρι το μεγαλύτερο για σένα. Στη διαδικασία αυτή εκκρίνονται τόσες ορμόνες, όπως όταν λαμβάνεις ένα δώρο, είτε κάνεις γυμναστική, είτε αγκαλιά διαρκείας. Επίσης συνειδητοποιείς οτι έχεις οτι χρειάζεσαι και οτι είσαι πλήρης. Προφανώς πάντα θέλουμε κι άλλα, και δεν είναι καθόλου κακό αυτό. Όμως πρέπει να θυμάσαι κι απο που έρχεσαι, που έχεις φτάσει και τι έχεις κάνει ήδη!!!

  • Σε ένα χαρτί, τετράδιο, ημερολόγιο, όπου σε βολεύει να κρατάς τις σημειώσεις σου. Γράψε τουλάχιστον 3- 5 λόγους που είσαι ευγνώμον σήμερα το πρωί όσο αναλυτικά νιώθεις. Μη διστάσεις να γράψεις και ολόκληρη σελίδα εάν το έχεις ανάγκη, δεν υπάρχει σωστό και λάθος αρκεί να είσαι εκεί με όλο σου το είναι και να πιστεύεις αυτά που σκέφτεσαι και γράφεις. Και πόσο μάλλον τις ημέρες που διανύουμε, η Ευγνωμοσύνη για όσους και όσα έχουμε είναι από τα πιο σημαντικά!!!

***Το δικό μου ξεκινάει κάπως έτσι. «Είμαι Ευγνώμων για το Δώρο να ξυπνήσω σήμερα και να ζήσω αυτή την όμορφη ημέρα και να μάθω, να αγαπήσω, να εξελιχθώ, να δημιουργήσω, να δοκιμάσω, να ονειρευτώ, να ζήσω το Τώρα.» Επίσης μπορείς να εστιάσεις σε πιο συγκεκριμένα θέματα όπως: «Είμαι ευγνώμων που έχω δάχτυλα στα χέρια μου και μπορώ να ακουμπάω, να χαϊδεύω, να παίζω κιθάρα, να μπορώ να φτιάχνω πράγματα.» ή “Ευχαριστώ που οι δικοί μου είναι καλά και μπορώ να τους βλέπω συχνά…” κλπ… ότι εσένα σε γεμίζει πραγματικά.

Κάντο, θα με θυμηθείς…


Το παραπάνω ritual θα σου πάρει το πολύ μια ώρα (50′-60′). Μια ώρα η οποία είναι αφιερωμένη στον εαυτό σου. Αφιέρωσε τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό σας για να μπορείς να είσαι καλά και σωματικά και νοητικά, ώστε έπειτα να μπορείς να βοηθήσεις με διαύγεια και ενέργεια τους αγαπημένους σου και να φέρεις εις πέρας τις όποιες δουλειές έχεις καθημερινά.

Πάρε τη Ζωή στα χέρια σου. Πως; Ανέπτυξε καινούριες συνήθειες που θα σε οδηγήσουν στο στόχο σου! Είμαι εδώ να σε βοηθήσω εαν νιώσεις την ανάγκη.

Σε μελλοντικά άρθρα μου θα θιχτούν και άλλα θέματα και θα δοθούν αποτελεσματικά tips για καλύτερα επίπεδα υγείας και ευεξίας, μέσω των συνηθειών μας. Το ΕυΖην είναι μια καθημερινή διαδικασία, οπότε απαιτεί καθημερινές συνήθειες. “Ελέγχω τις συνήθειες – Ελέγχω τη ζωή μου.” Μπορείτε να κάνετε και τη δική σας έρευνα και μελλοντικά να εμπλουτίσετε και να προσαρμόσετε τη ρουτίνα στα δικά σας μέτρα σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Είμαι στη διάθεση σου για οποιαδήποτε απορία και διευκρίνηση. Καλή συνέχεια, προχωράμε δυνατά και για οποιαδήποτε απορία και ανάλυση είμαι στη διάθεση σου.

Α και περιμένω Feedback, μην ξεχνιόμαστε!!!

Όλα τα παραπάνω αποτελούν προσωπική άποψη, μετά από προσωπική έρευνα και εμπειρία. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για το σώμα του, τον χρόνο του και έχει την ευθύνη των πράξεων του. Δεν φταίει κανείς άλλος πέρα από εμάς. Τα παραπάνω βασίζονται σε έρευνες, παρόλαυτα σε καμία περίπτωση δεν είναι οδηγία κάποιου συγκεκριμένου γιατρού για θεραπεία.

Διαδώστε το, είναι Δωρεάν και κάνει Καλό:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Σου Αρέσει; Διάδωσε το, κάνει Καλό :)

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.